Műszaki kisokos
Hisszük, hogy jó döntést csak megfelelő előfizetői információk birtokában lehet hozni. Ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy leendő ügyfeleinket megfelelően tájékoztassuk az általunk nyújtott szolgáltatások igénybevételének műszaki feltételeiről.
VoIP szolgáltatás
VoIP telefonszolgáltatás: olyan távközlési szolgáltatás, melynek lényege, hogy a hívó felek közötti beszédhang átvitele a publikus interneten keresztül zajlik. A hangunk ebben az esetben ugyanolyan adatcsomagként van jelen, mint pl. amikor egy e-mail küldünk el. Mivel a felhasználó egy már meglévő (internet) szolgáltatást használ adatátviteli közegként, a végződtetési díjak csökkennek, így a szolgáltatás perc és havidíjai lényegesen alacsonyabbak, mint a hagyományos szolgáltatásoké.
Beszédcsatorna: a VoIP szolgáltatás kapacitásának mértékegysége, azt mutatja meg, hogy egyidőben hány kimenő/bejövő hívás futhat keresztül a rendszeren. Pl. 2 db beszédcsatorna esetén egyszerre két kolléga tud hívást kezdeményezni vagy fogadni.
Megtarthatom-e a telefonszámom? Természetesen. Meglévő telefonszámát számhordozással a mi hálózatunkba hordozhatja. Ez egy egyszerű, adminisztratív folyamat, melynek során a helyes előfizetői adatokra (név, cím, telefonszám) kell figyelni, illetve arra, hogy az érintett telefonvonalra vonatkozóan ne legyen az Előfizetőnek lejárt díjtartozása.
Milyen készülékre lesz szükségem? Erre két lehetőség biztosított: VoIP telefonkészülékkel közvetlenül használható a szolgáltatás, a meglévő analóg vagy ISDN készülékek, illetve telefonközpont átalakító berendezéssel (VoIP adapter vagy ISDN gateway) kapcsolható az Intellicom rendszeréhez.
Milyen műszaki feltétele van a szolgáltatás igénybevételének? Szélessávú internet szolgáltatás, VoIP-képes eszköz (telefonkészülék vagy átalakító), meglévő LAN-hálózati végpont, melyre a VoIP-képes eszköz csatlakoztatható.
Küldhető-e fax a rendszeren keresztül? Igen, akár a meglévő faxkészülék használatával (VoIP átalakítóval), akár E-fax szolgáltatással. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a kimenő faxokat (scannelt fájlokat) webes felületre csatolva lehet küldeni, a bejövő faxokat pedig e-mailben lehet fogadni. A kevésbé ismert előfizetői információk egyike, hogy a másik fél mindezt hagyományos faxküldeményként fogja megkapni.
VoIP telefonközpont
Fizikai vs. felhő-alapú VoIP telefonközpont? Mindkét esetben egy dedikált szerveren futó szoftver felelős a telefonközpont funkciókért, előbbi esetben a szerver az Előfizető irodájában működik, utóbbi megoldást a szolgáltató hosztolja saját szerverterméből. A felhő-alapú szolgáltatás számos előnnyel bír a lokális megoldáshoz képest: az irodában bekövetkező áram- vagy internet kimaradás esetén az alközponti funkciók (pl. hívásrögzítés, átirányítás stb.) továbbra is működnek, az iroda nem lesz teljesen elzárva a külvilágtól. Emellett a szerver áramellátása, annak magas villamosenergia költsége, illetve időszaki karbantartása sem Önt terheli. Ezek fontos előfizetői információk a jelenlegi, extrém magas villamosenergia költségek időszakában!
Hogyan kapcsolódnak a mellékek a felhő-alapú telefonközponthoz? Az irodában lévő telefonkészülékek a belső LAN-hálózaton keresztül egy routerbe/switchbe kapcsolódnak és VPN kapcsolaton keresztül az Intellicom virtuális szerveréhez csatlakoznak. A VPN titkosítás biztosítja a biztonságos adatkapcsolatot és telefonálást.
Analóg és ISDN telefonkészülékeim vannak. Ezzel is használhatom VoIP telefonközpont szolgáltatást? Igen, ebben az esetben a fent említett VoIP átalakítók használatával kapcsolhatóak a készülékek a rendszerhez. Az Intellicom által forgalmazott berendezésekkel akár 48 db mellék is csatlakoztatható, sőt további készülékekkel ennek többszöröse is.
Mikrohullámú internet szolgáltatással kapcsolatos információk
Hol, mely földrajzi területen érhető el a szolgáltatás? Saját hálózatunk Budapesten és vonzáskörzetében áll ügyfeleink rendelkezésére, de igény esetén (kiterjedt társszolgáltatói kapcsolatainknak hála) az ország számos területén elérhető a szélessávú hozzáférés.
Miért szükséges a helyszíni felmérés? A díjmentes helyszíni felmérés során tisztázzuk a létesíthetőség műszaki és kereskedelmi feltételeit. Milyen antennát kell kihelyeznünk, hova, hogyan rögzítjük a tartószerkezetet, milyen nyomvonalon tudunk kábelezni, honnan vételezünk áramot. Ez általában nem számít bonyolult folyamatnak, tapasztalt kollégáink gyakorlottak e tekintetben és a felmérés nagyban megkönnyíti a későbbi telepítési folyamatot.
Mit jelent a szimmetrikus sebesség és a rendelkezésre állás (SLA)? Szolgáltatásaink maximális sebessége le- és feltöltési irányban is megegyezik, így mindkét irányban azonos sebességet biztosít. Az éves rendelkezésre állás az éves szinten kifejezett százalékos adat, amely a szolgáltatás minimálisan garantált éves működését mutatja. A cégünk által vállalt SLA értéke 98, 99 vagy 99,5% lehet.
MIt jelent a névleges és garantált sebesség? A névleges érték a szolgáltatás sebességének elméleti maximumát mutatja, a garantált sebesség pedig a szolgáltató által minimálisan vállalt sávszélesség. A válaszolt csomagtól függően a garantált és a névleges sebesség aránya 25, 50 vagy 100% lehet. Egy 50 Mbps sebességű Optimum csomag pl. 50%-ot, azaz 25 Mbps sebességet garantál, azaz az aktuálisan elérhető sebesség valahol 25 és 50 Mbps között van.
A kiépítéshez szükség van-e bármilyen engedélyre? Amennyiben az épület nem saját tulajdon, úgy tulajdonosi hozzájárulásra van szükség a telepítéshez. A dokumentum műszaki tartalmát cégünk állítja össze, de az Előfizető íratja alá az üzemeltetéssel.
Mennyi idő alatt létesül a szolgáltatás? Ha nincsenek extrém telepítési körülmények, akkor a szolgáltatást a szerződéskötéstől számított 15 napon belül létesítjük. Az ettől eltérő kiépítési időt a Felek az Egyedi Előfizetői Szerződésben rögzítik.
Hogyan zajlik a telepítés? A felmérés során részletes műszaki kivitelezési tervet készítünk, melyet a kiépítés során is követünk. Az itt feltárt körülmények és információk birtokában sem Önt, sem munkatársainkat nem érik kellemetlen meglepetések a telepítés ideje alatt. Átadáskor kollégáink üzembehelyezése munkalapot készítenek, melynek részét képezi a szolgáltatás megfelelő sebességét igazoló mérési jegyzőkönyv. Igény esetén már a telepítés előtt elküldjük Önnek a publikus fix IP címet, hogy az esetlegesen szükséges hálózati beállításokat műszaki kollégája előre el tudja végezni.
Mi a teendő költözés esetén? Amennyiben meglévő szolgáltatását is új helyre szeretné költöztetni, kérjük, hogy a költözés előtt 15 nappal jelezze felénk az új létesítési címet, melyre vonatkozóan kollégáink a fenti, helyszíni felmérés pontban foglaltak szerint járnak majd el. Ezt követően tájékoztatjuk Önt a szolgáltatás költöztetésének műszaki és kereskedelmi feltételeiről.